Otwórz, kopiuj, wklej, zapisz, wydrukuj raport, zamknij. Otwórz, kopiuj… – odtwarzanie schematu sprawia, że pracownik myślami szuka bardziej twórczych zadań. W innej części budynku zniecierpliwiony klient zastanawia się, jak dokładnie będzie wyglądać nietypowa konfiguracja produktu, którą sobie wymarzył. Liczba kombinacji jest zbyt duża, by zmieścić ją w ulotce, a doradca dwoi się i troi, w stresie myląc seledynowy z turkusowym. Klient wychodzi, zastanowi się w domu i może wróci.
To tylko przykładowy scenariusz, jednak dobór odpowiednich środków może oszczędzić podobnych problemów i strat z nimi związanych.
Narzędzia skrojone na miarę
Czasem potrzeby nasze i naszych firm wymagają rozwiązań niedostępnych jeszcze na rynku. A nawet jeśli gotowe rozwiązania istnieją, mogą nie spełniać specyficznych wymagań lub być kłopotliwe w użyciu i wdrożeniu, np. ze względów licencyjnych czy dostępności jedynie w pakiecie z większym systemem, którego nie potrzebujemy. Z pomocą przychodzą systemy dedykowane – wydajniejsze, wygodniejsze i szybsze, bo przygotowane z myślą o konkretnych zadaniach do wykonania.
Takie rozwiązania okazują się szczególnie przydatne, gdy firma bądź organizacja się rozwija, a liczba powtarzalnych procesów rośnie, np. trzeba obsłużyć więcej klientów, zadbać o prawidłową komunikację wewnętrzną, przetwarzać raporty i prowadzić statystyki w celach marketingowych.
Zdarza się też, że chcemy zaskoczyć potencjalnego konsumenta poziomem dopasowania się do jego wymagań – coraz popularniejsze są konfiguratory produktów takich jak ubrania, meble, a nawet samochody czy skomplikowane modele trójwymiarowe – a może okazać się, że ze względu na rodzaj działalności lub dynamikę trendów, gotowe rozwiązania jeszcze nie istnieją. Systemy dedykowane wpasują się więc idealnie w potrzeby innowacyjnych przedsiębiorstw.
Inwestycja na lata
Oczywiście, jednorazowe koszty wykonania i wdrożenia systemu nie znikną, niezależnie od jego późniejszej przydatności. Właśnie dlatego należy spojrzeć na koszt alternatywny i efekty długoterminowe – czy naprawdę bardziej opłaca się przydzielać pracę i czas pracowników każdego miesiąca do powtarzalnych czynności? Czy opłaca się korzystać z „kombajnu do wszystkiego”, gdy potrzebujemy tylko szybkiej i łatwej w użyciu aplikacji? Odciążeni pracownicy będą szczęśliwsi (i wydajniejsi!), będzie też można przydzielić im inne zadania, zarówno podczas procesu wdrożenia, jak i wzrostu firmy, gdy ta będzie optymalnie wykorzystywać swoje zasoby.
Może więc jednak warto zainwestować w system dedykowany? Opisz nam swoje potrzeby i dowiedz się, ile możesz zyskać.